Se special-version af KultuNaut til din telefon - klik her


 
www.KultuNaut.dk - den elektroniske kulturguide
Fundraising blog
Tre råd til dig, der sælger sponsorater
Af Morten Østergaard 18. sep. 2013. Fra Mortens blog, Sponsor med vilje. Jeg fik forleden et spørgsmål på email, som er så basalt og så vigtigt, at det fortjener et blogindlæg. Afsenderen skal ud og sælge sponsorater, og hun og jeg har skrevet lidt sammen om salg og marketing. Nu skriver hun så: "Vi har forlængst lavet en liste med mulige sponsorer -MEN det er meget...
De nye fans; Relevant bog om sociale medier
Anmeldt af Kjeld Roesgaard 18. sep. 2013. Her er guld at hente, hvis du graver efter det. Kommunikationsbranchen og kulturverdenen er fyldt med blålys, tågesnak, distanceblændere og varm luft. Du kan sikkert selv komme i tanke om et par eksempler. Derfor er det ekstra glædeligt, når der kommer en god, kyndig og redelig bog som "De nye fans - skab passion og loyalitet...
Crowdfunding
Af Kjeld Roesgaard 25. apr. 2013. En mulighed for dit projekt?. En af de nyere trends indenfor fundraising til kulturprojekter er crowdfunding, hvor man udbyder sit projekt på en online platform og giver folk mulighed for at støtte det mod forskellige belønninger. Især i USA er det blevet brugt med succes, men også herhjemme kommer der flere og flere eksempler på...
Fritz Hansen og specielle partnerskaber
tir. 26. feb. 2013. I forbindelse med sponsorsamarbejder kigger mange virksomheder efter lige præcis det, der kan give opmærksomhed og passer godt til deres brand - gerne på en uventet måde. Møbelgiganten har en fast strategi om at indgå i spændende partnerskaber, der tager afsæt i produkternes DNA som mere brugskunst end møbler. Dette sker bl.a. via et samarbejde med...
Kend dig selv
tir. 5. feb. 2012. Hvad er det, der gør, at nogle kommer igennem over for fonde og sponsorer, mens andre ikke gør? Og hvad er det, der gør, at nogle har fremdrift i deres processer og relationer, mens andre står i stampe?. Det handler ikke kun om at de, der er gode til deres fag eller kunst, er dem, der til sidst ender med at stå med succesen. Det handler (også!) om...
Kend din sponsor
Af Kjeld Roesgaard ons. 23. jan. 2013. Der findes virksomheder, der vælger at støtte kulturprojekter i form af sponsorater. Men hvordan får du alle de gode og rige virksomheder derude til at give penge til dine kreative og velgørende projekter?. Ja du kan med fordel starte med at prøve at sætte dig i sponsors sted og prøve at forstå hans/hendes dagsorden...
Kan Kongehuset være løftestang til dit projekt?
tir. 27. nov. 2012. Hvis du står og skal skaffe midler til fx et nyt museum eller til en ny udstilling kan det måske betale sig at få en kongelig protektor. Da jeg var sekretariatsleder på Industrikulturens År 2007 havde vi Hans Kongelige Højhed Prins Joachim som protektor, og til Den Europæiske Byplanbiennale 2005 havde vi Hendes Kongelige Højhed Kronprinsesse Mary...
Podio som projektstyrings redskab
Af Kjeld Roesgaard man. 5. nov. 2012. Podio er et yderst velfungerende gratis produkt, der kan forbedre jeres projekter. Det giver jer mulighed for at samarbejde med en række forskellige deltagere omkring planlægning, PR, fundraising, intern og ekstern kommunikation i jeres projekter. I kan også skræddersy jeres egne "rum" i Podios app-store og på den måde tilpasse...
Kom godt i gang med kulturprojekter
man. 22. okt. 2012. Du har en ide til et projekt. Hvordan kommer du videre? Her er mit forslag. Brug god tid på at beskrive dit projekt: Hvad går det ud på? Hvorfor gør du/I det? Mål: Hvad ønsker du/I at opnå? Kvantitative/ kvalitative mål som gerne må kunne måles Hvilket resultat forventer du/I? Målgrupper: Hvem vil du/I nå? Nytteaspekt (relevans): Hvad får de/du/vi ud af det? Hvorfor er det vigtigt for dem, for jer, for samfundet? Tid: Hvornår finder det sted? start og evt. sluttidspunkt. Det er vigtigt at diskutere projektet. Hvis du mest er alene med det, så find andre at snakke med det om...
Logik for perlehøns og bevillingsgivere
man. 8. okt. 2012. Tredje indlæg i serien om de tre musketerer: etos, patos og logos. To og to er fire. Nogen indvendinger?! Nej. vel. Den er vanskelig at snakke sig ud af. Logos er den stringente argumentations holdeplads og domæne. Her leder. fakta og argumenter frem til konklusionen. Der er ikke noget at gøre ved det. Eller hvordan var det nu lige, det var?. At to...
Brug Patos med omtanke
man. 17. sep. 2012. Andet indlæg i serien om de tre musketerer: etos, patos og logos. Patos er en skøn musketer. Patos er selvsikker, skrupelløs - og har håret fuld af brylcreme. Men pas på ham - han kammer ofte over. I retorikken er patos appel til følelserne. George W. Bush og før ham Ronald Reagan snakkede om andre lande som "ondskabens akse" og "ondskabens...
Troværdighed = Penge i kassen
Af Rasmus Elbæk Rysgaard man. 10. sep. 2012. Første del af tre blog-indlæg om at skrive godt - om etos, patos og logos. For nogen tid siden skrev jeg en begejstret kommentar på Facebook om etos, patos og logos. Én af mine venner skrev så ‘Athos, Porthos og Aramis.' Sådan. I ansøgninger er det ord, vi fægter med. Så her er det godt at have musketererne med sig. Etos...
Send rettelser, tilføjelser og kommentarer til fundraisingguiden@kultunaut.dk
 

Kontakt - Annoncer - Rettelser - Udskriv siden
© 2011 KultuNaut.dk - Email: kultunaut@kultunaut.dk


 
 
Dansk version Svensk version Engelsk version Tysk version
Find arrangementer
Søg efter specielle emner og interesser
Litteratur
Spejder
Rollespil
Sundhed
Skak
Gratis
Historiefortælling
Hunde
Iværksætter
Aftenskolekurser
Folkedans/spillem.
Rootszone
Elektronisk/Club/DJ
Viking/middelalder
Strikning/vævning
Cykelture
Kirkemusik
Cirkus
Have/planter
Korsang
Flere kategorier
Film i biografen