ALLE | Nordjylland | Midtjylland | Syddanmark | Hovedstaden | Sjælland |
Velkommen til koncertkalenderen, hvor du kan se Kor72s medlemskors koncerter over hele landet. Du kan også vælge at se koncerterne i en enkelt region; benyt menubjælken til at vælge mellem regionerne.
Koncertkalenderen er et samarbejde med KultuNaut og for at få dit kors koncerter med i kalenderen, skal du indtaste koncerten via siden her. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatet på mailadressen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Odense Koncerthus
Claus Bergs Gade 75000 Odense C
Hjemmeside
Odense Koncerthus med bl.a Carl Nielsen Salen og Pro Musica Salen.
Viser 43 events fra/efter 7. maj 2024
Odense Symfoniorkester: Klassisk med Spjæt
Kom helt tæt på det store symfoniorkester og få en enestående musikoplevelse for hele familien, når I løber omkring orkestret, danser, tager på drømmerejser og mærker musikkens magiske kræfter. I koncerthusets snørklede gange ånder alt fred og ro, men når dørene til koncertsalen bliver åbnet, starter en musikalsk safari-tur, hvor børnene får lov at komme helt tæt på de mange, fantastiske instrumenter og lyde, som et stort symfoniorkester kan lave. I er nødt til at have øjne og ører på stilke, for inden I ved af det, er orkestret blevet forvandlet til det rene dyrskue, og man må være hurtig på fødderne, hvis man vil løbe over savannen med elefanter, antiloper og giraffer i hælene. 'Klassisk med spjæt' giver store musikalsk oplevelse til de mindste. Det er en helt særlig koncert fyldt med forskellige indtryk, og I er både nødt til at løbe rundt og ligge ned, hvis I vil have det hele med
Odense Symfoniorkester: Klassisk med Spjæt
I koncerthusets snørklede gange ånder alt fred og ro, men når dørene til koncertsalen bliver åbnet, starter en musikalsk safari-tur, hvor børnene får lov at komme helt tæt på de mange, fantastiske instrumenter og lyde, som et stort symfoniorkester kan lave. I er nødt til at have øjne og ører på stilke, for inden I ved af det, er orkestret blevet forvandlet til det rene dyrskue, og man må være hurtig på fødderne, hvis man vil løbe over savannen med elefanter, antiloper og giraffer i hælene. 'Klassisk med spjæt' giver store musikalsk oplevelse til de mindste. Det er en helt særlig koncert fyldt med forskellige indtryk, og I er både nødt til at løbe rundt og ligge ned, hvis I vil have det hele med
Odense Symfoniorkester: Odense Jazz Orchestra & Os
Ovenpå en fuldstændig forrygende og udsolgt koncert i september 2022 er vi klar til endnu en gang at slå Odense Symfoniorkester og Odense Jazz Orchestra sammen til ét stort megaorketer! Sidst gik turen til USA; denne gang skal vi på musikalsk sightseeing i Skandinavien. Griegs musik til skuespillet Peer Gynt byder bl.a. på Morgenstemning og I Dovregubbens Hall, som hører til blandt de mest berømte stykker klassisk musik overhovedet, og denne aften får man både mulighed for at høre dem i den klassiske version og i en lækker jazzet udgave arrangeret af Duke Ellington. Derudover kan publikum få et glædeligt genhør med John Kristensen fantastisk, drømmende koncert for bigband og symfoniorkester, som blev uropført ved vores sidste koncert, og så er der også en helt ny klaverkoncert at glæde sig til med den svenske jazzpianist Lars Jansson som komponist og solist
Odense Symfoniorkester: Pro Musica - Mozart & Brahms
79. Medvirkende: Lucia Klonner, fløjte; Albrecht Krauß, obo; Ron Chen-Zion, klarinet; NN, horn; Xanthe Arthurs, fagot. J. Brahms: Klavertrio i H-dur nr. 1, op. 8. Medvirkende: Ester Mielewczyk, violin; Mette Spang-Hanssen, cello; Ole Bartholin Kiilerich, klaver. To af de helt store kammerkanoner er i spil denne aften. Der er god mulighed for at gå på jagt efter gode melodier, når vi lægger ud med Mozarts elegante og Haydn-dedikerede strygekvartet nr. 17 og slutter med Brahms' fremragende Klavertrio, som Matador-seere nok ikke kan undgå at forbinde med afsnittet, hvor den unge modstandsmand Poul bliver skudt af tyskerne
Maria
Maria er 18 år, gravid og single. Hun er forladt af stort set hele sin familie og har kun sin bedstemor tilbage. Hun hader sit job i træningscentret, men elsker at se dokumentarfilm om alt mellem himmel og jord.
Selvom hun har alle odds imod sig, kæmper hun sig gennem sit kaotiske liv i sin jagt på en, som vil være med til fødslen af hendes barn. Men ingen af hendes nærmeste vil hjælpe, og Maria oplever paradoksalt nok større nærhedsfølelse fra sine kunder i det chatroom, hvor hun får arbejde.
Maria er en nøgtern overlever, der rører os med sine ufiltrerede observationer af en vild og globaliseret verden og livet i den digitale informationsalder
Medvirkende: Freja Klint Sandberg, Githa Lehrmann, Kristoffer Helmuth, Klaus T. Søndergaard, Mikkel Bay Mortensen, Lea Baastrup Rønne
Instruktør: Nicolei Faber
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Forestillingsleder: Anne Mette Juul
Dramaturg: Mathias Rosenkrands Bech
Lyddesigner: Rasmus Juncker
Lysdesigner: Simon Holmgren
Maria
Maria er 18 år, gravid og single. Hun er forladt af stort set hele sin familie og har kun sin bedstemor tilbage. Hun hader sit job i træningscentret, men elsker at se dokumentarfilm om alt mellem himmel og jord.
Selvom hun har alle odds imod sig, kæmper hun sig gennem sit kaotiske liv i sin jagt på en, som vil være med til fødslen af hendes barn. Men ingen af hendes nærmeste vil hjælpe, og Maria oplever paradoksalt nok større nærhedsfølelse fra sine kunder i det chatroom, hvor hun får arbejde.
Maria er en nøgtern overlever, der rører os med sine ufiltrerede observationer af en vild og globaliseret verden og livet i den digitale informationsalder
Medvirkende: Freja Klint Sandberg, Githa Lehrmann, Kristoffer Helmuth, Klaus T. Søndergaard, Mikkel Bay Mortensen, Lea Baastrup Rønne
Instruktør: Nicolei Faber
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Forestillingsleder: Anne Mette Juul
Dramaturg: Mathias Rosenkrands Bech
Lyddesigner: Rasmus Juncker
Lysdesigner: Simon Holmgren
Maria
Maria er 18 år, gravid og single. Hun er forladt af stort set hele sin familie og har kun sin bedstemor tilbage. Hun hader sit job i træningscentret, men elsker at se dokumentarfilm om alt mellem himmel og jord.
Selvom hun har alle odds imod sig, kæmper hun sig gennem sit kaotiske liv i sin jagt på en, som vil være med til fødslen af hendes barn. Men ingen af hendes nærmeste vil hjælpe, og Maria oplever paradoksalt nok større nærhedsfølelse fra sine kunder i det chatroom, hvor hun får arbejde.
Maria er en nøgtern overlever, der rører os med sine ufiltrerede observationer af en vild og globaliseret verden og livet i den digitale informationsalder
Medvirkende: Freja Klint Sandberg, Githa Lehrmann, Kristoffer Helmuth, Klaus T. Søndergaard, Mikkel Bay Mortensen, Lea Baastrup Rønne
Instruktør: Nicolei Faber
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Forestillingsleder: Anne Mette Juul
Dramaturg: Mathias Rosenkrands Bech
Lyddesigner: Rasmus Juncker
Lysdesigner: Simon Holmgren
Odense Symfoniorkester: Nielsens 1. & Mozarts Klarinetkoncert
Det er altid med en helt særlig glæde, at vi præsenterer musik af Carl Nielsen i vores smukke koncerthus' Carl Nielsen Sal. Og fra den første akkord sætter ind, og Symfoni nr. 1 begynder på "stolt og munter" vis (Nielsen elskede obskure, italienske tempobetegnelser - denne er "allegro orgoglioso"), hører vi en 27-årig, fremadstormende komponist, der allerede har solidt tag om den symfoniske genre. Han havde påbegyndt arbejdet med værket, mens han i de tidlige 1890'ere var på en legatfinansieret studierejse rundt i Europa og havde bekendtgjort sig med den "store musikstrid", som nødvendiggjorde det for en ung komponist at tage stilling til, om han ville være "klassicist" (som Brahms) eller "nytysker" (som Wagner). Og han havde valgt en helt tredje vej - hvilket den første symfoni er et umiskendeligt bevis for. Her er dansk tonesprog til overflod, beethovensk rytmisk temabearbejdelse, og den særlige "progressive tonalitet" - at slutte i en anden toneart, end vi startede i - som også blev ét af Nielsens kendemærker. Publikum har gjort store øjne, da et ukendt medlem af andenviolingruppen rejste sig og bukkede efter premieren i 1894 - men da de først fandt ud af, hvem den undselige violinist var, måtte han tilbage og modtage bifald intet mindre end tre gange. Vi skal også høre musik af Carl Nielsens elev og protegé, fynske Nancy Dalberg, som under sin mentors vinge skrev aftenens indledende værk, den fyrige Capriccio i h-mol, som Carl Nielsen dirigerede ved uropførelsen i 1918. Og så får vi Mozarts sublimt skønne og varme klarinetkoncert, som sætter den virtuose solist i dialog med et elegant og sofistikeret orkesterakkompagnement, som man kun kan gå smilende fra
Maria
Maria er 18 år, gravid og single. Hun er forladt af stort set hele sin familie og har kun sin bedstemor tilbage. Hun hader sit job i træningscentret, men elsker at se dokumentarfilm om alt mellem himmel og jord.
Selvom hun har alle odds imod sig, kæmper hun sig gennem sit kaotiske liv i sin jagt på en, som vil være med til fødslen af hendes barn. Men ingen af hendes nærmeste vil hjælpe, og Maria oplever paradoksalt nok større nærhedsfølelse fra sine kunder i det chatroom, hvor hun får arbejde.
Maria er en nøgtern overlever, der rører os med sine ufiltrerede observationer af en vild og globaliseret verden og livet i den digitale informationsalder
Medvirkende: Freja Klint Sandberg, Githa Lehrmann, Kristoffer Helmuth, Klaus T. Søndergaard, Mikkel Bay Mortensen, Lea Baastrup Rønne
Instruktør: Nicolei Faber
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Forestillingsleder: Anne Mette Juul
Dramaturg: Mathias Rosenkrands Bech
Lyddesigner: Rasmus Juncker
Lysdesigner: Simon Holmgren
Maria
Maria er 18 år, gravid og single. Hun er forladt af stort set hele sin familie og har kun sin bedstemor tilbage. Hun hader sit job i træningscentret, men elsker at se dokumentarfilm om alt mellem himmel og jord.
Selvom hun har alle odds imod sig, kæmper hun sig gennem sit kaotiske liv i sin jagt på en, som vil være med til fødslen af hendes barn. Men ingen af hendes nærmeste vil hjælpe, og Maria oplever paradoksalt nok større nærhedsfølelse fra sine kunder i det chatroom, hvor hun får arbejde.
Maria er en nøgtern overlever, der rører os med sine ufiltrerede observationer af en vild og globaliseret verden og livet i den digitale informationsalder
Medvirkende: Freja Klint Sandberg, Githa Lehrmann, Kristoffer Helmuth, Klaus T. Søndergaard, Mikkel Bay Mortensen, Lea Baastrup Rønne
Instruktør: Nicolei Faber
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Scenograf: Jonas Fly Filbert
Forestillingsleder: Anne Mette Juul
Dramaturg: Mathias Rosenkrands Bech
Lyddesigner: Rasmus Juncker
Lysdesigner: Simon Holmgren